2011-12-28

مَنيش بَطَلـ !!



عايش بطَلـ ومنيش بطَلـ!
عايش برَقَع توْب ولائي لتُربتِكـ
عايش مبكيني إنتظاري لضِحكتِكـ
ومن الوجع بخلَقـْ أمَلـ!
حتى الدموع بضحكها ليكي!
وأفضَلـ أجاري الفَرْح فـ عنيكي
لجل اما يثبت فـِ المُقَلـْ!
وافرَح انا على فرحِتِكـ
انسى خداعها واصدقِكـ
يا هم عُمرُه ما ينحَمَلـ..
مين اللي يُجبُر كسرِتِكـ؛
وأنا ضهري مـِ الحِمْلـ إنكسر؟!
قولي يا غالية.. إيه العَمَلـ؟!
مين بعد مِني يخلَصِكـ،
وأنا اللي قلبي فـْ محنتِكـ؛
فاقدِكـ، ومين عنِكـ بَدَلـ؟!
قلبي اللي قهراه قهرِتِكـ
وفـْ يومـ ما قرر ينصِفِكـ..
مِنكـ وجواكي إنسحلـ !!
وانا.. انا لِسة شايِفـ حلمي بيكي..
فاتِت سنييييين وانا برتِجيكي..
ولسة معرِفتِش مللـ!
كُنت اما بعطَش ضمِتِكـ..
بشرَبْ مرارِةْ قسوِتِكـ؛
فاحِس مني عن عيونِكـ بالخجَلـ!!
واعتِذِرْ عنِكـ لِروحي..
وابتِسِم ليكي بجُروحي..
لجل اما تِشْفى وتِندَمَلـ!
بعيش كِدة.. بداويني مِنِكـ
واصبُر على ظلمي فـْ حضنِكـ..
عاااجِز.. لكِن شااايلـ جبَلـ!
ثاير ومُش قابِلـ سُكوت..
وعشان بحِبِكـ.. بعيش بمووووت..
وبعيش بطلـ..
ومنيش بطلـ!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق