2011-07-03

إليكـِ حلاوة روح في ذكراكـِ ... حـــرة أنــا






حرة أنا...
حررني طول الصمت من قيد الكلام
مهوْ حرام..
آجي أشاور ع اللي راح؛
واقول جرح.. يطلع جريح
كذب الكلام بتجنبه (بِسكوت صريح)
بتقولي صوتي بيوحشك؟
أنا عارفة.. حقِكـ تحزني
بس أحزني متطمنة !

حرة أنا...
متحررة من كذب أحلامي..
بعرفها وهم، ولو اشوفها قدامي
بقفل عنيا..
أوعي ف يوم لو ترجعي تخافي عليا؛
تبيني خوفك..
وقبل ما أشوفك
بدليه لو تقدري بفرح وغنا !

حرة أنا...
حررت عقلي من ظنوني..
لو شفتي يوم الحزن ف عيوني
متبصلوش نظرة حنان،
لا تشفقي، ولا تسأليه
اقسي عليه،
بصيله نظرة من غضب
أو حتى نظرة بالوداع يمكن بجد تودعيه
احميني منه بحضن منك..
وعشان ف يوم مكبرش على حضنك..
متحسبيش ف الهم عمري كام سنة !

حرة أنا...
بتخافي ليه من غربتي وانا غربتي طوعي؟
وليه تصحيلي اللي فات؟
متنيمي دموعي !
متعلميني الضحكة من قلبي..
متقربي رجوعي !
ساعديني لحسن بعدنا طول..
أو جربي تقابليني م الاول..
يمكن نصالح بعضنا !

حرة أنا
 !!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق